李歐納‧柯恩(Leonard Cohen) -我是你的男人(I'm Your Man) -Live In London 2009

這是70好幾的老男人李歐納‧柯恩(Leonard Cohen)2009年在倫敦演唱會獻唱的我是你的男人(I'm Your Man)。

I'm Your Man 我是你的男人
以下中文歌詞是Ally的心血,引自
http://amazingally.pixnet.net/blog/post/2078473


If you want a lover 如果你想找個愛人
I'll do anything you ask me to
 我願為你做任何事
And if you want another kind of love
 如果你想來點不一樣的
I'll wear a mask for you
 我願為你戴上面具
If you want a partner
 如果你想找個夥伴
Take my hand
 那就握緊我的手
Or if you want to strike me down in anger
 或者你想出拳洩憤
Here I stand
 我就站在這
I'm your man
 因為我是你的男人

If you want a boxer
 如果你想找個拳擊手
I will step into the ring for you
 我願為你跳上擂台
And if you want a doctor
 如果你想找個醫生
I'll examine every inch of you
 我會仔細檢查你身上的每一寸
If you want a driver
 如果你想找個司機
Climb inside
 那就上車吧
Or if you want to take me for a ride
 或者你想載我去兜兜風
You know you can
 沒問題
I'm your man
 因為我是你的男人

Ah, the moon's too bright
 哦 那月光太迷人
The chain's too tight
 枷鎖緊纏著我
The beast won't go to sleep
 心中的野獸不肯入眠
I've been running through these promises to you
 我反覆回想過去那些
That I made and I could not keep
 對你許下而未盡的承諾
Ah but a man never got a woman back
 唉 就算男人下跪哀求
Not by begging on his knees
 也無法挽回女人的心意
Or I'd crawl to you baby
 否則我會爬向你 寶貝
And I'd fall at your feet
 我會撲倒在你腳邊
And I'd howl at your beauty
 大聲歌頌你的美麗
Like a dog in heat
 就像隻發情的公狗
And I'd claw at your heart
 我會緊抓住你的心
And I'd tear at your sheet
 撕扯著你的被單
I'd say please, please
 哭喊著 求求你 求求你
I'm your man
 我就是你的男人

And if you've got to sleep a moment on the road
 如果你想在路上小憩片刻
I will steer for you
 我就是你的司機
And if you want to work the street alone
 如果你想獨自上街工作
I'll disappear for you
 我會識相馬上閃人
If you want a father for your child
 如果你想幫孩子找個爹
Or only want to walk with me a while
 或者只想陪我走上一段
Across the sand
 穿過沙地
I'm your man
 我就是你的男人

早在2005年一月,雪梨歌劇院舉辦了向李歐納‧柯恩(Leonard Cohen)致敬的演唱會Came So Far For Beauty以柯恩的歌為題,一唱就是三個晚上。參與藝人包括了Rufus Wainwright、Nick Cave、Beth Orton、Jarvis Cocker與Antony等 人。導演Lian Lunson將澳洲的演唱會實況帶回柯恩的現居地加州,請他過目。柯恩看完很是喜歡,便欣然接受了 Lunson的後續訪談。於是導演拾起攝影機,走入柯恩家門,進行了一對一的深度對話。結果就是I'm Your Man,一部混合了演唱會實況、樂手發言與酌量歷史影像的音樂紀錄片。既幽默又雋永的柯恩自白貫穿全局,成為電影的靈魂。

相關連結:

http://pulp.bluecircus.net/archives/008430.html

李歐納柯恩(Leonard Cohen)與菲利普格拉斯(Philip Glass)的《渴望之書》Book of longing

尋找蘇珊Leonard Cohen的歌詩Suzanne

arrow
arrow
    全站熱搜

    djangosun 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()